Nya enkät pengar till "rullen" och ett nytt konto fixat!

Precis i detta nu såg jag att min registrering på två internationella surveysidor där svenskar får vara med, SurveyHead och Surveysavvy gått igenom och SurveyHead gav mig dessutom 32kr i välkomstbonus!

Jag fick även en undersökning från BevaraNu.se som handlade om rengöring i hemmet och produkter därtill. Det var en supersmidig undersökning som tog knappa 5 minuter och gav mig 8 riksdaler.  

En sak jag har upptäckt under mina efterforskningar är att man inte får pengarna för varje enkät direkt till sitt konto utan först när man nått upp till en viss summa pengar ofta mellan 50-200sek. Jag läste att vissa siter kan vara lite dryga när det gäller att betala ut pengarna på grund av att de måste först få in pengar från sin uppdragsgivare innan det kan betals ut. Det ser ut som om man får ha lite tålamod på vissa sidor med andra ord.

Det verkar som om många enkätföretag betalar ut pengar via PayPal så jag fixade ett konto där igår innan jag gick och la mig. Jag har varit lite skeptiskt till PayPal innan, men faktiskt mest för att jag inte fattade vad de gjorde eller riktigt hur det fungerar. Nu när jag läst på lite har jag förstått att det inte är helt olikt andra internetbanker. Det som många använder Paypal till är för att för att ta emot betalningar vid onlineförsäljning och för att betala säkert när man köper via nätet. Tjänsten verkar dock inte ha slagit igenom i Sverige lika snabbt som utomlands, eller så är det jag som är dåligt uppdaterad. Ett konto är fixat iallafall!

Man kan också lätt föra över pengar mellan Paypal-konton. Man kan om man vill ansluta kontot till sitt vanliga bankkonto också, men det är inget krav. Det är kostnadsfritt att sätta upp kontot och man betalar inget när man gör personliga transaktioner (typ köper något eller sätter in på sitt bankkonto).

Paypal verkar istället få sina pengar genom att ta ut en avgift när man säljer saker och får betalt (betalningssättet används ju flitigt på ebay) samt när man får in pengar på kontot via ett betalkort typ Visa eller Mastercard. Kolla själv på deras sida längst ner på sidan fins en länk som heter "fees" Jag tror dessutom att man kan få ett betalkort anslutet till sitt paypalkonto men måste kolla upp detta närmare...

Totalt i Nätbankrullen:  48 sek! + sprillans nytt bankkonto :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar